Wed, Feb 8th, 2017

Fiat riscă să fie investigată în Franța pentru trucarea testelor de emisiilor

Autoritățile franceze vor decide dacă vor investiga Fiat-Chrysler pentru păcălirea testelor de emisii în cazul modelelor Fiat 500X și Jeep Cherokee.

Franța a început în acest an o ofensivă majoră împotriva constructorilor pe care îi suspectează de trucarea testelor în privința emisiilor de oxid de azot.

După ce la jumătatea lunii ianuarie procurorii de la Paris au anunţat lansarea unei anchete judiciare împotriva constructorului Renault, iar Citroen a fost de asemenea luat în vizor pentru emisiile lui C4 Cactus, următorul pe listă este Fiat-Chrysler.

Constructorul italo-american este investigat pentru depășirea normelor de emisii în cazul a două modele testate încă din luna iulie a anului trecut. Astfel, potrivit unui raport al agenției de presă Reuters, Fiat 500X a depășit de 17 ori, iar Jeep Cherokee de 8 ori limitele de emisii pentru oxid de azot în cazul unor teste realizate în condiții reale.

Nu sunt cunoscute detaliile exacte ale modului în care au fost realizate testele, acesta fiind de altfel și motivul pentru care Fiat-Chrysler se apără afirmând că ambele modele au trecut cu bine de testele oficiale de laborator. Cu toate acestea, constructorul a afirmat că va colabora cu autoritățile pentru a rezolva acest caz.

Încă de la apariția primelor informații care au vizat Fiat în vara anului trecut, constructorul a fost aparat cu putere de autoritățile italiene, mai ales atunci când Germania a solicitat explicații clare din partea producătorului. Ulterior, la jumătatea lunii ianuarie, autoritățile din SUA au susținut că 104.000 de mașini pick-up şi SUV vândute de Fiat Chrysler Automobiles începând din 2014 utilizează un software care “ar putea” păcăli testele de emisii. În acest caz, amenda maximă este de 4.6 miliarde de dolari, însă producătorul a insistat că nu a încălcat legea.

Via Autocarwww.automarket.ro, foto: Fiat.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved