FIAT Panda - 0 stele în testul de impact

 

Aveți grijă de cei dragi

 
Thu, May 5th, 2016

Test Drive Fiat Tipo 1.6 Multijet 120 CP Opening Edition

Este interesant să privim evoluția sedanurilor italiene din istoria recentă. Pornim de la Albea, facem un upgrade semnificativ la Linea și acum avem în față Tipo.

Dacă automobilul nu îți este indiferent, în mod cert Tipo nu îți este un nume străin, parcă ai mai auzit undeva de el… Fiat a mai avut în gamă un Tipo între 1988 și 1995. Pe atunci, compacta italiană a surprins prin spațiul interior mai mare, pe alocuri, decât ceea ce ofereau modele din clase superioare. Calitățile lui Tipo au fost recompensate în 1989 cu titlul Car of the Year.

Peste ani, noul Tipo se laudă deja cu un titlu – BEST BUY CAR of EUROPE în 2016, premiu acordat de juriul AUTOBEST.

Și totuși primul Tipo a fost un hatch, acum vorbim despre un sedan. Tipo va fi oferit în versiune sedan, hatch și combi, și viitorul poate va mai oferi versiuni de caroserie sub acest nume.

Acum, să fim sinceri, folosim acest test cu Fiat Tipo sedan pentru a introduce în ecuație și versiunile hatch și combi pe care le vom testat vineri în Italia. Cât de curând vom revenim cu feedback vis-a-vis și de aceste două noi versiuni de caroserie pe viteze.ro. Până atunci însă…

Peste ani, noul Tipo se laudă deja cu un titlu – BEST BUY CAR of EUROPE în 2016, premiu acordat de juriul AUTOBEST.

Și totuși primul Tipo a fost un hatch, acum vorbim despre un sedan. Tipo va fi oferit în versiune sedan, hatch și combi, și viitorul poate va mai oferi versiuni de caroserie sub acest nume.

Acum, să fim sinceri, folosim acest test cu Fiat Tipo sedan pentru a introduce în ecuație și versiunile hatch și combi pe care le vom testat vineri în Italia. Cât de curând vom revenim cu feedback vis-a-vis și de aceste două noi versiuni de caroserie pe viteze.ro. Până atunci însă…

Tipo este construit pe aceeași platformă cu Fiat 500L, „fundație” și pentru 500X și Jeep Renagade. Am testat versiunea echipată cu motor 1.6 MultiJet II, care oferă 120 CP la 3.750 rpm și un cuplu motor de 320 Nm de la 1.750 rpm. Puterea este trimisă spre puntea față – via o cutie manuală cu 6 trepte. O cutie cu o etajare bună și o timonerie mult îmbunătățită față de trecut. Tipo este un sedan ușor, cu o masă de 1.270 kg în versiunea cu acest propulsor, dar cu un 1.4 aspirat de 95 CP vorbim despre o masă de 1.150 kg.

Propulsorul diesel de 1.6 litri este în vârful lanțului trofic în oferta lui Tipo, este motorizarea care îți permite un 0-100 km/h în 10 secunde, mai precis 9,7 secunde, și o viteză maximă de 199 km/h. Extrem de plăcută este elasticitatea acestui propulsor, care oferă resurse bune de la 1.500 rpm. Dar reprizele în zona 2.000-3.000 rpm sunt mai mult decât agreabile. Ai o plajă rezonabilă de exploatare, de la 1.500 până spre 4.000 rpm. După 2.500 rpm, propulsorul este ceva mai mult prezent la interior din punct de vedere sonor.

Motorizările MultiJet au stat bine mereu la capitolul consum, nici aici nu sunt surprize, puteți obține o valoare medie sub 5 litri la drum lung fără niciun efort, în oraș un condus agitat vă poate duce spre 7 litri, poate 8. Noi am obținut urban un consum de 5.7 litri. Pe un traseu de 50 km de drum județean unde am oscilat între 50 km/h și 90 km/h am înregistrat un consum mediu de 3,4 litri. Cei drept, am și fost puțin mai atent cu pedala de accelerație. Este o motorizare care bucură, dar și costă.

sursa: viteze.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved