FIAT Panda - 0 stele în testul de impact

 

Aveți grijă de cei dragi

 
Wed, Mar 6th, 2019

Viitorul Fiat Panda, anunțat de conceptul Fiat Centoventi. Cuvântul de ordine: personalizare

Fiat își imaginează o mașină electrică citadină care pleacă de la fabrică într-o singură culoare, dar care poate fi personalizată ulterior printr-o serie de module și opțiuni. Implicit la nivel de dimensiuni și autonomie ale bateriei.

În lipsa unui nou model de serie, marea premieră a standului Fiat în cadrul Salonului Auto de la Geneva este conceptul Centoventi.

Denumit astfel cu ocazia celebrării a 120 de ani de Fiat în 2019, conceptul poate fi observat din trei direcții. În primul rând vorbim despre un studiu de design care introduce în fața publicului liniile viitoarei generații a modelului Panda. În al doilea rând, soluțiile de personalizare pe care le oferă acest concept vor face parte în viitorul apropiat din oferta comercială a celor de la Fiat. În sfârșit, pachetul tehnologic la nivelul sistemului electric modular de propulsie poate fi văzut ca o alternativă la actualele oferte “fixe” ale constructorilor auto, Fiat așezând pe masă o mașină electrică a cărei autonomie poate varia în funcție de nevoile de moment ale clienților.

Primul aspect este cel legat de preview-ul noii generații Panda, unul dintre modelele care în ultimele decenii a rămas constant pe primele poziții ale clasamentului european al vânzărilor în segmentul citadin. Cu o formă inconfundabilă de crossover urban dominat de linii puternice și angulare, conceptul Centoventi ne propune detalii și linii diferite față de actuala generație Panda, indiciile orientând mașina spre o epocă ceva mai “tehno” la nivel de design. De notat că noua generație Panda, la fel ca viitorul 500, vor fi construite pe o platformă modulară nouă care va da naștere unor mașini pe care Fiat le numește “ABC – Affordable But Cool (Accesibile, Dar Cool)”.

Odată cu noul concept, Fiat le va oferi clienților o metodă de personalizare unicat în lumea auto. Aceștia renunță la nivelurile de echipare și vor pleca de la ceea ce italienii numesc “o coală albă de hârtie”, adică de la o mașină de bază, cumpărătorii urmând să o personalizeze prin programul 4U adăugând opțiuni, nuanțe și diferite stickere. În termenii conceptului Centoventi, această personalizare înseamnă o gamă de opțiuni care variază între 4 tipuri de plafon, 4 bare frontale, 4 capace pentru jante și 4 pachete de colantare pentru exterior. “La fel ca în cazul dispozitivelor mobile moderne, acest vehicul poate fi îmbunătățit printr-o libertate deplină de alegere la nivel de nuanțe exterioare, configurații interioare, configurații ale plafonului, ale sistemului de infotainment și chiar ale bateriei”.

Unul dintre avantajele acestei abordări este, spun cei de la Fiat, faptul că niciun client nu va fi nevoit să aștepte un facelift pentru a-și modifica mașina, aceasta putând fi schimbată zilnic după preferințe. De exemplu, planșa de bord și consola centrală pot fi “împodobite” în funcție de nevoi, gusturi și bugete cu display-uri, materiale de diferite calități și module cu funcționalități diferite, în timp ce în interiorul portierelor se pot monta buzunare, spații dedicate pentru sticle sau boxe audio, în funcție de preferințe. Interesant este că mașina este livrată într-o culoare de bază, urmând ca personalizarea la nivel de nuanță exterioară să fie realizată prin colantare la dealer și modificată oricând, după preferințe.

Cu un sistem de propulsie electric, conceptul Fiat Centoventi oferă un nivel ridicat de personalizare chiar și la nivelul pachetului de baterii. Acesta poate varia ca număr de module, oferindu-le clienților o autonomie care poate crește de la 100 la 500 de kilometri. Cei de la Fiat își imaginează o mașină în care pachetele modulare de baterii pot fi scoase și introduse în mașină în funcție de spațiul necesar, montarea și demontarea fiind procese foarte facile. Nu e foarte clar dacă acest tip de abordare poate fi pus în practică, pachetele de acumulatori fiind în general greu accesibile din cauza pericolului de electrocutare. Priza de încărcare este așezată și ea într-un loc inedit: sub parbriz, într-o zonă centrală despre care Fiat susține că e ușor de accesat indiferent de locul în care se află stația în raport cu poziția de parcare a mașinii.

via Fiat www.automarket.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved